Malaga: Staré město, pláž La Malagueta a býčí aréna

První den (pátek) v Malaze se probouzíme do sluníčka a rachotu, protože u našeho hotelu je také rozkopaná celá ulice... Posnídáme ještě svačinu z domova , zabalíme foťák, plavky a nejnutnější věci a kolem desátý vyrážíme do ulic. Je příjemně teplo, ale odpoledne bude asi pěknej pařák. Máme jen malou vytisklou mapu z netu, tak míříme do centra do turistického infocentra pro nějakou lepší. Jedno z infocenter je přímo u přístavu u hlavní třídy Alameda Principal (na ní je hodně zastávek autobusů městské dopravy). Cestou se bavíme odpočítáváním na přechodech a přecházíme přes koryto řeky, které je přes léto vyschlé a slouží k venčení štěndů  (navečer i k jiným účelům, což poznáme další den).

S mapou historického centra s označenými památkami procházíme po hlavní nákupní třídě Marqués de Larios na náměstí Plaza de la Constitución s palmami, fontánou a historickými budovami. Hlavní nákupní ulice je dobrým orientačním a výchozím bodem pro objevování celého centra Malagy. Je obklopena malými půvabnými uličkami s restauracemi, tapas bary a obchody.

Malaga byla založena Féničany v 9. stol. př.n.l. jako obchodní přístav pod původním názvem „Malaka“ (plátek solené ryby). Postupně se dostala pod nadvládu Řeků, Kartáginců, Římanů a Maurů, kteří odtud byli vyhnáni v 15. století. Že se zde vystřídalo tolik rozmanitých kultur je v Malaze vidět i dnes na dochovaných památkách.

Za hlavní třídou Alameda Principal procházíme parkem (Paseo del Parque) podél přístavu na pláž La Malagueta. Už jsme poměrně dost vyhřátí, nenápadně  se převlékáme do plavek a těšíme se jak si krásně zaplaveme v moři. Lidí je tu dost, ale skoro nikdo se nekoupe... "tak asi je na ně ještě brzo", myslíme si . Když ale vzápětí zkusíme teplotu moře, tak už chápeme proč...nejdřív si ještě řikáme, že jsme se asi přehřáli, že se nám voda zdá tak studená... Ale když ani po chvíli není teplejší, tak holt budeme v Malaze trénovat otužování .

Chvíli tu ještě odpočíváme a pak pomalu pokračujeme zpět k historickému centru. Procházíme kolem býčí arény a začínáme stoupat na vyhlídku u hradu Gibralfaro, odkud je pěkný výhled na býčí arénu a pobřeží Malagy. Za propocený výstup se pak v horní části kopce u vstupu do hradu Gibralfaro odměňujem studeným pivkem ze stánku .