Dublin: "My Goodness My Guinness"

První ráno v Dublinu je šedivé, což nás moc nepřekvapuje. Alespoň že neprší. Rozhodneme se pro dopolední výlet příměstským vlakem DART do Howthu, rybářského městečka, které leží v zálivu nedaleko Dublinu. Lístky si kupujeme v automatu a nástupiště nacházíme bez problémů. Jelikož je pracovní den, tak většina cestujících míří opačným směrem a my cestuje ve vagónu samotní. Z Connoly Station z centra Dublinu jsme tam "dartem" asi za 25 minut.

Dorazili jsme na konečnou a vydáváme se na prohlídku okolí. Procházíme podél zálivu, kde kotví spousta jachet a pak šplháme k jakési podivné stavbě na kopci. Podle cedule jde o muzeum starých rádií, ale je zavřeno. Pěkně to tu fučí, ale výhled je odtud pěkný. Pak míříme do centra ke kostelu.

Skrz obytnou čtvrť se vracíme zpět do přístavu a jdeme se podívat ještě na konec mola s výhledem na maják. Nasáváme "vůni" ryb, protože cestu lemují obchody s čerstvými mořskými plody a rybami. Jeden z nich je asi mezi místními vyhlášený, protože lidé stojí frontu až ven.

Pěkně nám vyhládlo a tak po návratu do Dublinu hledáme nějakej pěknej "pub". K tomu začalo ještě pršet a tak jsme rádi, že v Black Abbot (Middle Abbey St.) jsou dvě volná místa. "Velkej" Péťák se rozhodne pro irskou specialitu Dublin Beef Stew (hovězí na mrkvi s loupanými brambory) a já si dávám Hot Beef Filler (toast s hovězím masem). I když jsme v centru, tak ceny nejsou nijak nadsazené.

Posilněni vydatným obědem a Guinnessem, se rozhodneme pro návštěvu právě tohoto pivovaru, jehož černý ležák - "stout" je známý po celém světě. Pěšky je to pěkná procházka, ale k cíli nakonec dorazíme. Pivovar Guinness (Guinness Brewery) má od roku 1759 základnu na pozemku St. James´ Gate. Pro zájemce o prohlídku je za 14 euro (student 10 euro) připraveno sedm pater v "Storehouse", která jsou věnována výrobě, ochutnávání, přepravě, reklamě...

Prohlídka je individuální, na začátku dostanete mapu pater a jako vstupenku suvenýr v podobě kapky Guinnesse zataveného ve skle. V posledním patře se nachází prosklený vyhlídkový bar (Gravity Bar), kde vám za "žeton", který je součástí vstupenky natočí jednoho Guinnesse....což po těch sedmi patrech přijde docela k chuti.  Taky je tu nejvíc lidí.  Vzhledem k tomu, že budova patří v Dublinu k nejvyšším, nabízí se z baru pěkný výhled na město.

Z cesty zpět do centra moc nadšený nejsme, ale co se dá dělat. Zkoušíme si zkrátit cestu, ale spíš ve tmě trochu bloudíme. Když už jsme kousek od hostelu, stavujeme se ještě v pubu VAThouse.

Po návštěvě pivovaru končíme druhý večer v Dublinu stylově podle hesla "My Goodness My Guinness" u pinty Guinnesse...