Cestopis z jižní Kréty: Argiroupoli a jezero Kournas

Vesnice Argiroupoli a jezero Kournas

Na jeden den jsme si půjčili džíp, takže jsme si naplánovali celodenní výlet - takový menší okruh po kraji Rethymno. Vyrážíme brzy ráno přes soutěsku Kourtaliotiko směrem na sever do vesnice Argiroupoli, kde mají být pozůstatky římského osídlení a také nejstarší platan na Krétě. Po cestě trochu bloudíme po prašných cestách a velkej Péťák si řízení vyloženě užívá.

Přijíždíme do vesnice Argiroupoli, která je díky dostatku vody v této oblasti obklopená (na Krétu nezvykle) zelení. Parkujeme u kostela a jdeme se projít. Objevujeme ruiny a mozaiku z římské doby, nejstarší platan nám nějak uniká.

Kousek od Argiroupoli se mají podle tipu od cestovky nacházet ještě nějaké prameny. Po chvíli bloudění je najdeme v zeleni a s velkými platany. Můžete tady v chládku posedět asi ve třech tavernách.

Pokračujeme k sladkovodnímu jezeru Kournas, které leží kousek od severního pobřeží Kréty. Jsme zvědaví jak bude vypadat, plánujeme koupání a delší zastávku. Proto jsme pak taky docela zklamaní.  Jezero s horami v pozadí nám připadá jako větší "kačák". Na promočené polotravnaté "pláži" se mezi lidmi promenádují husy a musíte tak dávat i pozor, kam šlapete... Půjčují tady šlapadla, nebo si můžete jezero "vychutnat" z balkonu z přilehlé taverny.

Nás to tu nijak neuchvátilo, koupání nás neláká, tak jen rychle svačíme a vymýšlíme náhradní plán. Projíždíme přeplněná severní letoviska a těšíme se zase na jih.