Mexico

Do Mexica jsme s manželem, partou lidí a vedením jedné nejmenované firmy přiletěli v březnu roku 2009. Letěli jsme z Vídně do Holandska a odtud do Cancúnu v Mexicu.

Hned na letišti nás přivítalo dusno, nejen klimatické, ale i v podobě místních úředníků. Jejich namátková kontrola zavazadel spočívala v tzv. semaforu - blikla zelená, v klidu jsme prošli, naskočila červená a místo, aby vše stálo, už to jelo...Úředníci vysypali vše, co v kufru našli i několikrát za sebou...Moje zavazadla neprohledali, naštěstí, vezla jsem si totiž sebou celou domácí lékárnu...hlavně léky proti žaludečním a střevním potížím...

Kolem letiště obcházeli i vojáci se samopaly a cvičenými psy. Pro mě něco zcela nepochopitelného.

Autobus nás všechny odvezl dál za Cancún do krásného, pro mě nejkrásnějšího hotelu, který patří mezi sto nejlepších na světě, Ceiba Del Mar Beach na Yucatánu, prostě nádhera, luxus! S manželem jsme měli velký pokoj - obývací místnost, ložnice, dvě koupelny, dvě terasy, dvě televize...Okolo spousta bazénů a restaurací, do moře pár kroků...Menu jsme měli v češtině a každý svého číšníka. Ti byli velice milí a ochotní a musím říct, že se vůbec s ničím neloudali, pořád kmitali.

Jídlo bylo mexické a kontinentální. Výborné! K večeři mi hráli a zpívali Mariachi.

Druhý den jsme byli pozvání do haciendy Andalusia. Bylo tam nádherné vystoupení se zpěvy, opět výborné jídlo a diskotéka.

Další den jsme strávili na katamaránu, který nás odvezl na Ostrov Žen - Isla Mujeres. Krásná exotika s palmami, prostě Karibik v celé své kráse. Užili jsme si i potápění s delfíny.  Ten náš ve skupince se jmenoval Fatima. Byl to nezapomenutelný zážitek.

Na zpáteční cestě se spousta zájemců nebo odvážlivců potápěla u korálové zátoky.

Večer jsme jako správní turisté "okupovali" Cancún, známé turistické středisko.  Obchodní domy, ale i blešáky. A že bylo z čeho vybírat...

Poslední výprava byla Chichen Itzá - zřícenina mayského města na Yucatánu. Známá stavba je Kukulkánova pyramida, Chrám válečníků a Hřiště na Pelotu. Mayové nám tuto hru i předvedli, ovšem bez obětování...

Od Mayů jsme si koupili jejich  kalendář a sošky. Chtěla jsem se zeptat, co si myslí o roce 2012, ale naštěstí jejich jazyk neumím.

Pobyt na Yucatánu byl nádherným zážitkem, byla jsem nadšená a léky na žaludeční potíže jsem vůbec nepotřebovala. Zpáteční let jsem obrečela. Chtěla jsem zpět do Mexica...