Deníček z cesty na Bali a okolní ostrovy: 7. den - 4. 3. 2008 (Gili Trawangan)

(Malina): Ráno jsme vstali v 8 hodin a na 8:30 objednali snídani. Potřebovali jsme se Zmátlama najít nové, hezčí ubytování, protože tu plánujeme zůstat pár dní a relaxovat na krásné pláži a cáchat se ve vodě a šnorchlovat :o) Snídaně byla velmi vtipná. Čisto tam moc neměli a stolečky už vůbec žádný, takže kluk nám to donesl vtipně na tácku a začal pokládat čaj na zem vedle postele a talířky taky. My na něj tak koukaly, jakože "to snad ne" a že si to dáme raději na stoleček venku před pokojem...Tak nám to tam tedy naservíroval - Janča a já opět banana pancake (palačinka) a čaj, Majda toast. Terka s Peťou pancake.

Nádobí bylo dost jeté a vypadalo to všelijak, ale zvládli jsme to a vyrazili hledat hezčí ubytko. Museli jsme se vystěhovat do 11 hodin, takže jsme potřebovali něco najít.

Obešli jsme skoro celé východní pobřeží ostrova, celý dokola má 4,5 km, takže to není moc veliký a nachodili jsme ani ne 3 km a viděli různé úrovně ubytek, některá moc pěkná a luxusní, jiná klasika a nižší úroveň, kde se v koupelně našel i mrtvý švábík. Cena se pohybovala 100 000 - 300 000 Rp mimo pláž, 300 000 - 400 000 Rp na pláži. Na české 200 - 600 Kč a 600  - 800 Kč za pokoj pro dvě, což je i při té rádoby dražší ceně velmi krásné na české poměry. Levnější daleko než u nás. Stačí jít od pláže do boční uličky, ujít pár desítek metrů, je to tam stále pěkné, ale o dost levnější.

My máme ubytko (Maulana) za 100 000 Rp pro tři lidi i se snídaní, paráda :o)

Je to tu takový malý ráj. Nádherná panoramata, krásná voda, počasíčko jedna radost, příjemný ceny.

Zmátlovi bydlí v jiném komplexu ve stejné uličce, cca 150 metrů od nás (Trawangan Cottages, 100 000 Rp/2 osoby).

Po přestěhování báglů jsme byli všichni pěkně spaření a upocení. Je to tu normální stav, že člověk pořád lepí, ale při troše námahy z nás teče pěkně pot. Šupli jsme teda do plavek a konečně hurá na pláž a do moře! Po cestě nám vyhládlo a tak jsme si dali ananas do ruky. Stojí to 5 000 Rupií = 9 Kč a okrájí ho přímo před tebou a osekají ty vrchní listy tak, že to držíš jak nanuk na špejli a je to výborný!!

Terka si dala kokos, prodávají je tu ale s tou obrovskou slupkou, mačetou useknou vršek a strčí do toho brčko. Je to spíš na pití a osvěžení než na kokos, ten bývá tenoučký a žužlavý - ale dobrý.

Uvelebili jsme se na pláži a konečně vlítli do vody. Je nádherná, blankytně modrá, čisťoučká, teplá, prostě úžasná. Hned se tam na nás vrhli prodejci šperků - korálky, perličky, naušnice, náramky. Obchází pláže a nutí turistům své výrobky. Mají různé taktiky. Kupte to mamince, bude mít radost, nebo sestře, bratrovi ("můj bratr by perlový náhrdelník nenosil"..."když mu ho ty koupíš, tak ho nosit určitě bude")...jsou vtipní, opravdu snaživí, ale hlavně dost dotěrní. Nesmí se s nima navázat oční kontakt, jinak začnou na tebe útočit. Koupily jsme si s Terkou "perličky" u Ali Baby :o) Začal cenou 300 000 Rp za 1 kus a koupily jsme 2 ks za 150 000 Rp nakonec.

Nakonec začal v naší skupině šum, že je hlad :o) a šlo se na sváču, obídek. Vybrali jsme Manta Dive restauraci a byla výborná. Dali jsme si různorodá jídla od Nasi Goreng (smažená rýže) s kuřetem nebo mořskými plody, Mie Goreng - smažené nudle a ochutnali jsme Gado-Gado, což je dušená zelenina s rýží přelitá arašídovou omáčkou. Zalili jsme to pivkem a šli zpátky plavat.

Až jsme se dostatečně vymáchali, šli jsme se nachystat na prochajdu kolem ostrova. Ještě jsem málem zapomněla zmínit, že je vtipný hledat na pláži záchod :o) Na Majdu to přišlo a bylo jí blbý jít do restaurace přes cestu. Vytáhla Janču a šly teda hledat vhodný prostor :o) Janča vyrazila jen tak v plavkách a nakonec šly zpátky do té restaurace, kde jsme byli na obědě a kde si nás pamatovali. Cestu měly holky záživnou, furt na ně někdo pokřikoval, že hot girls - sexy holky :o)! Až nakonec Majda půjčila Janče aspoň tričko a sama šla jen  sárongu nebo sukýnce a vršku od plavek a Janča aspoň v tom tričku :o) No přišli z "malého" výletu s dost zážitkama. Teď se Majda ohradila, že tričko nevydala dobrovolně, ale Janča jí o něj stáhla :o) a neměla sukni, ale kraťasy.

V půl šesté jsme se vydali na okružní procházku, která měla trvat max. 1,5 h. Ostrov, jak jsme už zmínili dřív, má mít 4,5 km po obvodu a tady se stmívá kolem 18:30, jsme moc blízko rovníku. Cesta kolem ostrova je písčitá a vede těsně vedle pláže. Jsou tu různá místa, jako třeba pláže vhodné jen pro surfaře, kde se lámou vlny o korály a plavce by to tam leda tak pomlátilo, nebo zase úžasně klidné pláže pro nás jak dělané, kde jsou ale trochu proudy, tak je potřeba dávat si bacha, člověka to trochu stahuje.

Po prozkoumání i té druhé, klidnější strany ostrova, se nám tu líbilo ještě víc, je to tu prostě nádherné! Večer byla zasloužená véča, neboť procházka byla svižná a trvala fakt 1,5 hod. Dali jsme si místní rybu - barakudu s bramborem, dušenou zeleninou a česnekovým máslem. Mňam.