Deníček z cesty na Bali a okolní ostrovy: 5. den - 2. 3. 2008 (Padang Bai)

(Malina): Ráno nám donesli snídani až na terásku. Daly jsme si s Jančou palačinku s banánem, ovoce a čaj. Majdě nebylo moc dobře, včerejší garnáti jí asi nesedli, tak měla jen toast, který chtěla teda bez ničeho, ale nějak jsem to nezvládla dobře objednat a měla to s marmeládou. I to nakonec statečně zvládla. Nejvíc se mi líbí ranní nebo večerní ceremoniál holek, když se snaží vzít antiprášek ve stejnou dobu jako doma a přepočítávají čas a vychází jim to na někdy v pět ráno  Tak se usnesly, že to budou brát raději pozdě večer, takže nemůžeme chodit spát před půlnocí

Po snídani jsme natěšeny vyrazily k vodě - Blue Lagune se jmenovala ta zátoka, kam prý chodí jak místní, tak turisti, že je to tam pěkný...Naše první koupačka v moři! Z toho, co jsme viděly, když jsme tam přišly, jsme opravdu nadšené nebyly :o( Nebylo tam sice tolik odpadků jako v Kutě, ale na úžasnou koupačku to určo nebylo. Zchladily jsme se tam, holky vlezly víceméně jen na kraj, já - tím, že jsem měla plavecké brýle i kousek dál, ale pořád mi něco nařáželo do hlavy. Na hladině plaval bordel jak přírodní - tráva, klacky, řasy, tak mezi tím i igelitový pytlík, kelímek, žárovka, bota atd. Vydržely jsme tam asi 15 minut a zabalily to a šly domů. Čekaly jsme totiž Zmátlovy kolem 12:30 a pohrávaly jsme si s myšlenkou, že to rovnou zabalíme a vyrazíme s nima na trajekt ve 13 hodin směrem na Lombok. Ale bylo by to trochu naknop, měly bychom problém i na ubytku, kde by po nás chtěly rovnou další noc, portože čas na vystěhování byl 10 hodin. Majdě nebylo nic moc po té večeři, tak jsme ještě zůstaly do druhého dne.

Majda odpoledne spala a my s Jančou vyrazily naproti Zmátlům. Našly jsme je, dotáhly na ubytko a šli si dát všichni něco malého do restaurace k Lulu :o) Okusili jsme místní noodle soup, což byla snad pytlíková, ne jako v Thajsku úžasná zeleninová a ještě žampionovou polévku, nebo spíš houbovou, což byla snad taky z pytlíku, jen bílý krém a v tom pár hub. Peťa měl squida - malá chobotnička, ale taky nic moc. Ještě, že pivo mají velké a dobře chlazené :o) (0,62 l). Šli jsme potom koupit lístky na ráno na ostrov Gili Trawangan, našli jsme výhodný deal - 85 000 Rp/os. (cca 160 Kč), cesta bude trvat 6 hodin, z toho 4 hodiny na trajektu na Lombok, pak autobusem kus na sever asi 0,5 hod. - spead boat.

Odpoledne jsme si s Jančou půjčily naši na Bali 1. motorku! :o), jupiiii a byly prozkoumat aspoň okolí.

Majda chudák spala a Zmátlovi dali procházku po okolí. Bylo malinko pod mrakem, ale ani to nás neodradilo. Jely jsme na nějakou vyhlídku, doporučenou od Radky (od Adama). Zastavily jsme ještě někde u templu (chrámu), asi ne turistické místo, ale nám se líbilo. Pak jsme se vyšplhaly na motorce - Honda, automat, do pěkného krpálu, aspoň 5 km stále do kopce na tu vyhlídku.

Míjely jsme chudinské chýše a položebrající, poloprodávající děti a všichni na nás mávali jakoby tam nikdy neviděli bílý. Když jsme sjížděly, začalo z mírného kapání pršet víc a víc, až byl pěkný slejvák. Oblékly jsme nepromokavé bundy a jely zpět domů, kde vůbec nepršelo.

Večer jsme šli společně na véču k nám v ubytku do restaurace. Pro jistotu jsme nezkoušeli žádnou rybu, abychom další den ustály dlouhou cestu :o), dali jsme Nasi goreng a mie goreng (smažená rýže, smažené nudle) a velké pivo a bylo dobře. Po véče malá procházka a ještě jedno pivko a šlo se spát.